שפת גוף – ראש ופנים

שפת גוף – ראש ופנים:


לפעמים נדמה לנו שהדרך היחידה להעביר מסר כלשהו למישהו אחר היא להגיד אותו בדיבור. אבל קיימות עוד מספר דרכים להעביר מסרים בין בני אדם, ואחת המשמעותיות שבהן היא שפת הגוף.

שפת הגוף היא אחת מדרכי התקשורת הבלתי מילוליות. שפת גוף היא שם כולל לכל הבעות הפנים ותנועות הגוף שהאדם עושה, כלומר כל תנועה שהאדם עושה מבלי לדבר.

בדרך כלל אדם משתמש בשפת הגוף שלו באופן בלתי מודע או בלתי רצוני, לדוגמא ע"י הבעות פנים. בדרך כלל כשאדם שמח הוא מחייך, כשהוא מקבל בשורה קשה הוא בוכה וכו' וזה קורה באופן אינסטינקטיבי, לא מכוון.

אבל במקרים מסוימים, האדם יכול לבחור להשתמש בשפת הגוף ועל ידי כך לסמן משהו או להעביר מסר. לדוגמא, אם בזמן שיחה אדם מרבה להסתכל בשעון, כנראה שהוא לחוץ או קצר בזמן, או אם תלמיד מצביע בכיתה, מסתבר שהוא רוצה לדבר או לענות תשובה.

אצל רוב בני האדם, שפת הגוף היא די דומה. רובנו צוחקים כששומעים בדיחה, קופצים בבהלה כשמשהו מבהיל אותנו וכו'. אך כמובן שיש גם מקרים חריגים ושקיימות דרכים שונות לבטא את אותו הדבר. לדוגמא, במקרה של לחץ קיצוני, יש אנשים שיכססו ציפורניים, יש שירקעו ברגל, יש שיתהלכו ממקום למקום בסיבובים ועוד.

קיימת תיאוריה על פיה לשפת הגוף יש השפעה פסיכולוגית על התת מודע. הצורה שבה אדם ילחץ לך יד, יעמוד מולך כשהוא מעביר הרצאה, ישב בפגישה אתך וכו' תשפיע עליך באופן בלתי מודע ותגרום לך לחשוב עליו דברים מסוימים בהתאם. למשל, אם מרצה יעמוד באופן לא יציב או שרגליו ירעדו, המוח שלך יקלוט שהוא לחוץ ואינו בטוח בעצמו. או אם אדם יחייך אליך חיוך רחב, ההשפעה תהיה שתחייך אליו בחזרה.

בעקבות זאת, הרבה אנשים נוהגים לנצל את שפת הגוף ולפענח אנשים דרכה. לדוגמא כשמנהל עורך ראיונות לעבודה, הוא יודע לאיזה תנועות של המרואיין עליו לשים לב כדי לדעת עליו דברים שהוא מעדיף שלא לשאול אותו ישירות. למשל, אם המרואיין מדבר תוך כדי שימוש בידיים, זה אומר שהוא בטוח בעצמו, אבל אם הוא יושב קפוא עם ידיים סגורות כנראה שהוא לחוץ ולא בטוח במה שהוא אומר.

אבל מצד שני, דגלים לרכב בסיטונאות מכיוון שכיום אנשים רבים יודעים את השפעותיה של שפת הגוף הם משתמשים בה איך שהם רוצים ובכך עלולים לשדר מסר מוטעה שמנוצל לטובתם האישית. לכן, שפת גוף היא דרך לפענח אנשים ולבטא רגשות ותכונות אופי, אבל צריך לזכור שלא תמיד היא נכונה ויש להתייחס אליה בעירבון מוגבל קוסם למבוגרים.

אם אתה רוצה להרחיב את הידע שלך בנושא שפת הגוף או ללמוד מה התנועות שאתה עושה אומרות עליך וכיצד להשתמש בה בצורה נכונה, יש אתרים רבים באינטרנט שמציגים מידע על כך.

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן