האם אפשר לטפל ברטיבות וכיצד

אחת הבעיות החוזרות ונשנות בבתים ובמבנים שונים, היא בעיית הרטיבות הנוצרת עם הזמן באזורים שונים במבנה. ככל שהמבנה או ישן יותר, כך הסיכויים לכך שתהיה בו רטיבות במקומות שונים הוא גדולה יותר. מתי וכיצד נוצרת רטיבות במבנה? האם ניתן לטפל ברטיבות כזכת, ואם כן באילו דרכים? מהם תחומי האחריות של הדיירים השונים במבנה בכל האמור ברטיבות? בשורות הבאות נעסוק בנושא בעייתי, שדיירים בבתים משותפים ובעלי מבנים רבים אינם יודעים בדיוק כיצד להתייחס אליו.

מים על חלון

רטיבות במבנה – מתי היא נוצרת וכיצד

המונח רטיבות בכל הקשור במבנים קיימים, נוגע בדרך כלל לרטיבות בן בקירות המבנה והן בתקרה של כל אחת מהקומות בו. רטיבות כאמור יוצרת בתוך זמן קצר עובש, שככל שהוא מתמתח הוא עלול להפוך למסוכן יותר לדיירים בחלל המבנה. מחקרים רבים עוסקים בנושא, ונמצא קשר הדוק בין רטיבות בקירות, עובש וגוון רחב של מחלות, כולל מחלות בדרכי הנשימה.

רטיבות במבנה יכולה להיווצר בשני מקרים: מקרה אחד – נזילת מים בצנרת העוברת בתוך קירות המבנה או מתחמיו נזילה כאמור מתפשטת עם הזמן, וגורמת לרטיבות שהולכת ומתפשטת\ אם הפיצוץ לא מתוקן ואם הדליפה לא נפסקת. בהתחלה מדובר בכתם קטן ולא משמעותי, אבל עם הזמן הוא הולך ומתפשט, ומעבר למראה האסתטי הלא מלבב במיוחד, ככל שהזמן עובר הרטיבות עלולה לסכן את יציבות המבנה.

המקרה השני  הוא רטיבות כתוצאה ממים החודרים לתוך קירות המבנה מבחוץ – מי גשמים בדרך כלל. אם המים מצליחים לחלחל לתוך קירות המבנה, הם גורמים, בסיומו של עניין, לבעיה דומה מאד לזאת שתוארה לעיל – קרי עובש, סכנה בריאותית וסכנה בטיחותית שהולכת ומתפתחת עם הזמן.

כיצד אפשר לטפל ברטיבות במבנה

הדבר הראשון שיש לעשות כשמזהים רטיבות, היא איתור מהיר ככל האפשר של הגורמים לה. אם מדובר בצינור שהתפוצץ, יש לאתר במהירות את הפיצוץ. אם מדובר בחדירה של מים מהגג או מכל מקום אחר במבנה, חשוב לאתר את מקום החדירה במהירות וביעילות ולבצע איטום של הגג או של הקירות במבנה. בשנים האחרונות עושים מומחים לדבר שימוש במכשירים מתוחכמים, המסייעים להם באיתור מהיר ויעיל של מקורות הרטיבות וזיהוי שלהם. מדובר במצלמות תרמיות או במכשירים מתוחכמים אחרים, המאתרים את מקור הרטיבות בלא  צורך לשבור קירות או לפגוע שלא לצורך במבנה.  רטיבות תת-רצפתית:  איך לאתר ואיך למנוע? להלן הכתבה בווינט

לאחר שזוהה מקור הרטיבות, יש לטפל בו ביעילות. כיוון שהאמצעים המודרניים מסייעים במציאת הנזילה, הרי שכל מה שנדרש הוא טיפול מקומי ולא פגיעה נרחבת במבנה. הדבר מסובך יותר, אם מדובר בכמה מוקדים של נזילה. מסובך אפ אבל לא בלתי אפשרי. הטיפול בדליפה דורש לרוב החלפת מקטע רחב של הצנרת, ולא רק סתימה שעלולה להעצים עוד יותר את הבעיה. זאת, בכדי להימנע מבעיות נוספות שעלולות להיווצר בתוך זמן קצר. איתור המקור לרטיבות צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים, שיזהו בוודאות את הגורמים לרטיבות ויטפלו בהם באופן המקצועי והראוי ביותר.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חלקי יהלומים מתחת לתכשיט עם יהלום
כללי
מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה

בכמה שנים האחרונות מושג חדש נכנס אל חיינו – יהלומי המעבדה. יהלומי המעבדה מהווים תחליף ליהלומים הטבעיים, וניתן למצוא אותם משובצים על מגוון רחב של תכשיטים. ליהלומי המעבדה קיימים יתרונות

ארגז פתוח
כללי
מעבר דירה בקיץ

עבור רבים מאיתנו העונה שבה הכי נוח לעבור דירה היא כמובן עונת הקיץ. ראשית, אנחנו הרבה יותר פנויים כי אין כמעט אנשים שלא יוצאים לחופש ושנית, גם מזג האוויר הרבה

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן