איך ההורים יכולים לסייע במקרה של בריונות ברשת?

השימוש הנרחב שכולנו עושים באינטרנט וברשתות החברתיות הופך את חיינו לקלים ונוחים יותר. יחד עם זאת, לשימוש ברשת ישנן תופעות קצת פחות נעימות, כמו במקרים של בריונות ברשת. לצערנו, מדובר בתופעה שכיחה למדי, הנפוצה בעיקר ברשתות החברתיות. כאשר הילדים שלנו נחשפים למקרים כאלו, עלינו לדעת כיצד נוכל לעזור להם

 

אינטרנט, רשתות חברתיות והילדים שלנו

אחד המאפיינים הבולטים של העידן הטכנולוגי – דיגיטלי המתקדם בו אנחנו חיים, זה השימוש הנרחב שאנחנו עושים באינטרנט, הן לצרכי עבודה והן במסגרת החיים הפרטיים שלנו. מגוון השימושים שאנחנו עושים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט, מביא לכך שהילדים שלנו נחשפים לעולם האינטרנט כבר בגילאים צעירים במיוחד.

כיום, הגיל הממוצע בו הילדים נחשפים לעולם האינטרנט ולרשתות החברתיות מתחיל בגילאי 6 -7, גילאים בו הילדים כבר מקבלים טלפון נייד משלהם. מציאות זו, חושפת את הילדים שלנו לעולם האינטרנט לאורך כל שעות היממה ובכל רגע נתון, כאשר חוסר שליטה ופיקוח מצד ההורים על מהות ואופני השימוש באינטרנט, עלול בסופו של דבר להביא לפגיעה בילדים.

 

מהי בריונות ברשת?

תופעת הבריונות ברשת היא תופעה הנפוצה בעיקר בעולם הרשתות החברתיות, בו הילדים מעלים תמונות וסטאטוסים על חייהם האישיים. תופעת הבריונות ברשת וברשתות החברתיות מתייחסת לניצול לרעה של אותן תמונות וסטאטוסים, באופן פוגעני ומשפיל, במטרה לפגוע ולהחרים את על קבוצה או פרט מסוים.

המאפיינים הבולטים של תופעת הבריונות ברשת הם: היכולת להעביר את המסרים השליליים ביעילות ובמהירות (לחיצת כפתור פשוטה) ולכמות רבה של אנשים, כל זאת תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת. מאפיינים אלו מביאים אותנו לא אחת לפנות לעזרתם של גורמים מומחים, כאשר מניעת בריונות ברשת עם משרד חקירות IBPI היא בהחלט אחת הדרכים המומלצות.

 

החשיבות של גילוי תופעת הבריונות ברשת בזמן

היות והסביבה החברתית של הילדים שלנו נמצאת בעיקרה ברשתות החברתיות, לתופעת הבריונות ברשת עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על חייהם של ילדינו. כך, ילדים שסובלים מבריונות ברשת עלולים להרגיש תחושות של דיכאון, חרדה ואובדניות, דבר שהביא ללא מעט ילדים לנסות לפגוע בעצמם ולפתח תסמינים התנהגותיים חריגים.

 

כיצד הורים יכולים לסייע במקרה של בריונות ברשת?

מטבע הדברים, ההורים אינם תמיד נמצאים ומכירים את הרשתות החברתיות השונות בהן הילדים שלהם נמצאים ולכן, בשלב הראשון מומלץ לנסות ולאתר אצל הילדים סימנים מקדימים לכך שמשהו עובר עליהם, באמצעות שיחות ומעקב אחר הדינמיקה החברתית שלהם, תוך קביעת נורמות התנהגות ברשתות החברתיות.

במידת הצורך, ניתן יהיה להיעזר בגורמים מומחים, דוגמת משרד חקירות מקצועי ומיומן, השולט היטב בנבכי הרשתות החברתיות, כך שהוא יחקור את הדברים לעומק ויחזור אליכם עם תשובות מדויקות ומהימנות.

 

לסיכום

לתופעת הבריונות ברשת, הנפוצה בעיקר ברשתות החברתיות, קיימות השלכות מהותיות על ילדינו ולכן, חשוב לאתר את התופעה בזמן. כהורים, הדרך היעילה ביותר לזיהוי תופעת הבריונות ברשת היא באמצעות שיחות עם הילדים ומעקב אחר הדינמיקות החברתיות שלהן ובמידת הצורך, ניתן אף להיעזר בשירותיו של משרד חקירות

בריונות ברשת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צמיד זהב
כללי
מאילו חומרים עשוי צמיד טניס

אחד התכשיטים המעניינים והיוקרתיים ביותר הינו תכשיט הקרוי בפי כל צמיד טניס. מדובר בצמיד העשוי מחומרים שונים, אבל הייחודיות שלו טמונה בעובדה שהוא משובץ יהלומים. המחירים של צמידי טניס עשויים 

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן