מות יולדת ותינוקה – האם אני זכאית לתבוע?

הסיכונים הרבים והמצב הרפואי הרגיש של היולדת והעובר עלולים לעיתים להסתבך ולהוביל למצבים טרגיים של מות היולדת ותינוקה. כאשר מקרים אלו נובעים מרשלנות רפואית של הרופאים או מי מאנשי הצוות הרפואי, הרי שלרוב קיימת זכות התביעה וקבלת פיצויים בהתאם.

 

סיבוכים אפשריים בעת הלידה

לצד היותו אירוע ייחודי ומרגש, תהליך הלידה הוא תהליך הכרוך בסיכונים רבים ובאפשרויות סיבוכים רפואיים, העלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים ובחלק מהמקרים אף למוות של היולדת והתינוק עצמו. בגלל מורכבות התהליך והסיכונים הרפואיים הרבים הנלווים ללידה, הרי שהיולדת זוכה לליווי ומעקב רפואי צמוד, המתחיל עוד בשלב ההריון ועד לרגע הלידה עצמה.

סיבוכים רפואיים בלידה ובהריון בכלל אינם תופעה נדירה ועל פי נתונים סטטיסטיים הם מתקיימים בכ–12% ממקרי הלידה. בין המקרים הנפוצים של סיבוכים אלו נכללים לחץ דם גבוה, סוכרת הריון, רעלת הריון, זיהום, מצבים רפואיים שקדמו להריון והחמירו במהלך הלידה ועוד.

 

רשלנות רפואית בתהליך הלידה

כאמור, הרגישות והמורכבות הרבה של תהליך הלידה מחייבת ליווי ומעקב רפואי צמוד, הן במהלך ההריון והן במהלך הלידה עצמה. גילוי מלוא המידע הרפואי, דרכי הטיפול המומלצות ותחליפיהן, כמו גם הטיפול עצמה והבקרה במהלכו ולאחריו, מחייבת מקצועיות רבה ומהירות תגובה מקסימלית מצד הגורמים הרפואיים המעורבים, על מנת למנוע סיבוכים אפשריים ונזקים בלתי הפיכים ליולדת ולתינוקה, העלולים בחלק מהמקרים להסתיים אף במותם.

לפיכך, כל סטייה מנורמות הטיפול המקובלות, החל משלב הייעוץ ועד לתהליכים הרפואיים עצמם, עלולים להיחשב כמקרי רשלנות רפואית, בגינם ניתן לתבוע את האחראיים עם עו"ד רשלנות רפואית דוד פייל ולקבל כספי פיצויים, היכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר.

 

מות יולדת ותינוקה

אחד המקרים המצערים ביותר של רשלנות רפואית הוא מקרה בו היולדת ותינוקה נפטרו ורגע הלידה הופך מרגע של שמחה וציפייה לרגע טרגי של ממש, המתעצם ביתר שאת בשל הידיעה כי ניתן היה למנוע את המקרה במידה ואנשי הצוות הרפואי היו מגלים ערנות ומבצעים את הטיפול הנדרש כראוי ובזמן.

אמנם את הנעשה לא ניתן להשיב וייקח המון זמן אם בכלל שעד שהחלל שנפער יתאחה, אך חשוב לדעת כי ניתן למצות את הדין עם האחראים על מקרה הרשלנות שהוביל למותם של היולדת ותינוקה ובכך להשיג מעט נחמה הנובעת מעשיית הצדק וגם כספי פיצויים שיכולים להקל במעט על ההתמודדות עם האובדן.

 

תביעת רשלנות רפואית בגין מות היולדת ותינוקה

את תביעת הרשלנות הרפואית מומלץ להגיש באמצעות עורך דין מקצועי המתמחה בתחומי הרשלנות הרפואית בכלל ובהריון ולידה בפרט, בכדי שיבחן את פרטי המקרה ויקבע על סמך הראיות, ניסיונו ומקרי עבר, האם אכן קיימת עילה לתביעה. הפיצויים הנדרשים בכתב התביעה הם נגזרת של הכאב, סבל, קיצור תוחלת החיים, הוצאות קבורה ועוד, סכומים היכולים להגיע גם ליותר ממיליון שקלים.

אישה הרה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מס הכנסה
כללי
מתי נוכל לבקש פטור ממס הכנסה?

מעוניינים לבקש פטור ממס הכנסה אך לא בטוחים אם יש לכם זכאות לכך? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נפרט כל מה שחשוב לדעת על אודות מתי נוכל לבקש פטור ממס

פרוייקט הר הביטוח ראשית
כללי
מהו פרויקט הר ביטוח?

אם גם אתם שמעתם על פרויקט הר ביטוח ואתם תוהים מה עומד מאחוריו – כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא בעיון רב. פרויקט הר ביטוח? פרויקט זה הוא אתר בו

בריאות נפשית
כללי
מרגישים במשבר? יש מי שיעזור!

החיים הם מסע מלא באי ודאות ואתגרים. לפעמים, אנו עלולים למצוא את עצמנו מוצפים בנסיבות שדוחפות אותנו לגבולותינו. ברגעי משבר אלו, חיוני לזכור שעזרה זמינה. בין אם זה משבר אישי,

שני בקבוקים
מידע על שפת הגוף
מוצרים טבעיים כנגד מוצרים כימים

בשנים האחרונות עלתה המודעות של גברים רבים לכך שלקיחה של מוצרים כימים לטובת חיזוק האון הגברי עלולה להוביל לתופעות לוואי לא נעימות. על כן, האם מוצרים טבעיים אכן יעשו את

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן