3 ספרים שאתם חייבים לקרוא

אחת לכמה דורות מתרחשת בעולם מהפכה שמשנה את סדרי העולם. בימינו אנו עדים למהפכה מתמשכת שמשנה את האנושות ללא היכר – המפכה הדיגיטלית. לצד היתרונות המובהקים שמהפכה זו הביאה, כמו שדרוג עולם הרפואה והאצת תהליכי גלובליזציה מבורכים, ישנם גם חסרונות בולטים. אחד מהם הוא הירידה במעמדו של הספר, וחבל שכך. ספרים מעניקים לקוראים שלהם ערכים, תוכן וחוויה שלא ניתן להשיג באמצעות הרשת. כדי להמשיך ולדבוק בקריאה, ריכזנו עבורכן את 3 הספרים שאתם חייבים לקרוא.

 

קריאת ספרים – למה זה כדאי?

ובכן, לפני שנצלול למים העמוקים ונעסוק בנושא המרכזי – 3 הספרים שאתם חייבים לקרוא, כדאי לעמוד תחילה את החשיבות של קריאת ספרים. קריאת ספרים בראש ובראשונה משאירה את המוח שלכם חד ופעיל. בין אם מדובר בספר מתח, ספר מעורר השראה, רומן, ספר עיוני או כל ספר אחר, כל זמן שאתם קוראים את מחדדים את המוח שלכם. אפשר להסתכל בהקשר הזה על מוח כשריר שמתחזק, מתגמש ומתחדד בכל קריאה וקריאה.

 

קריאה ברשתות החברתיות עושה את העבודה?

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית לא. קריאה של תוכן ברשת אמנם יכולה להפרות במידת מה ובמקרים מסוימים גם ללמד תכנים איכותיים, אך לא ניתן להשוות קריאה של ספר שלם לקריאה מרופרפת באינטרנט. בניגוד לקריאת תוכן אינטרנטי, קריאה של ספר מאפשרת העמקה והגעה לרבדים שפשוט לא ניתן להגיע אליהם באמצעות קריאה חטופה ברשת המלאה בגירויים אחרים.

 

3 הספרים שכל אחד ואחת חייבים לקרוא

לאחר שהבהרנו את היתרונות הטמונים בקריאת ספרים בהיבט המוחי ולאחר שהבחנו בין קריאת ספר לקריאה ברשת, הגיע הזמן לעסוק בעיקר. קריאה של ספר איכותי, מצליחה לאחוז בנפש של הקוראים באופן שלא ניתן להתיר. בעיניי, 3 הספרים הבאים ימשיכו ללוות את חייכם באופן זה או אחר הרבה אחרי שתסיימו לקרוא אותם:

 

  1. האדם מחפש משמעות

ויקטור פרנקל, יהודי שחי באירופה בתקופת השואה, פסיכיאטר שהגה את תורת הלוגותרפיה, כתב בסמוך לשחרור ממחנות הריכוז את הספר האדם מחפש משמעות. הספר, כשמו כן הוא, עוסק בחיפוש אחר משמעות. פרנקל שוטח בפני קוראיו את חוויותיו המצמררות ממחנות הריכוז ובאמנות הוא מקשר בין סיפורו האישי לבין התורה שהגה. האדם מחפש משמעות נמכר במיליוני עותקים ברחבי העולם ומהווה אחד מהספרים הטובים ביותר שנכתבו אי פעם.

 

  1. החטא ועונשו

החטא ועונשו שנכתב על ידי פיודור דוסטוייבסקי נחשב לאחד מהיצירות הספרותיות המשמעותיות ביותר שנכתבו אי פעם. במידה ואתם להבין מה היא ספרות אמיתית במיטבה – אתם מוכרחים לקרוא את החטא ועונשו.

 

  1. 1984

1984 הוא רומן דיסטופי שנכתב על ידי ג'ורג' אורוול. בספרו, אורוול מצייר מציאות עתידית אלטרנטיבית וקודרת, שהצליחה לנבא במידת מה אירועים שאכן התרחשו. מדובר בספר מרתק ומאיר, כזה שלא ניתן להפסיק לקרוא וכזה שהמסקנות המובאות בו חרוטות עמוק בזיכרון.

ספרי לימוד

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן