קטן אבל גדול: רכבי המיני הבטיחותיים ביותר!

קיימים סוגים שונים של רכבי מיני שהוגדלו לרכבי סופר מיני או רכבי מיני פרימיום יוקרתיות, אנו נתמקד היום ברכבי המיני הפופולאריים שרוב הציבור רוכש בסגמנט רכבים זה ונבצע השוואה ביניהם מבחינת מערכות הבטיחות הקיימות בהן וכן מבחינת מבחני ריסוק אירופאים (ארגון Euro NCAP) שדירגו כל אחת ממכוניות המיני שבחרנו.

מבחני הריסוק כוללים: פגיעת חזית במהירות 64 קמ"ש, פגיעת צד במהירות 50 קמ"ש למרכז דלת הנהג, פגיעה בבובות הולכי רגל (מבוגר או ילד) במהירות 40 קמ"ש, פגיעה בעמוד במהירות 29 קמ"ש. בפנים הרכב נעזרים בבובות ריסוק שמדמות את גוף האדם.

מבחינת מערכות הבטיחות הרכב: כל יצרנית רכבים משנה את הרכב מערכות הבטיחות לכל דגם רכב ובהתאם לרמות הגימור השונות, אך חשוב לזכור שסגמנט רכבי המיני מיועד לרוב לקהל הצעיר ומשום כך דווקא נושא מערכות הבטיחות ברכבים אלו הוא נושא חשוב.

קיימים כיום גם רכבי סופר מיני המיועדים למשפחות צעירות עם ילדים וגם כאן בטיחות הרכבים מהווה פקטור חשוב מאין כמוהו. כיום מחייב החוק התקנת מערכת התרעה לסטייה מנתיב ועל אי שמירת מרחק שגם מקבלת הטבת מס על התקנתה אך תקנה זו אינה מחייבת את המערכת המקורית של יצרן הרכב ומשום כך אין תמריץ אמיתי להתקנה של מערכת מקורית שגם חשוב מבחינת השילוב שלה עם שאר מערכות הרכב.

 

קיה פיקנטו

יצרנית קיה פיקנטו החדשה החלה להכניס לתוכה מערכות בטיחות מתקדמות שכוללות בין היתר גם התראת מרחק חניה מאחור. מערכת זו היא דוגמה כיצד יצרנית הרכב מייעדת אותו בעיקר לטובת קהל עירוני צעיר.

אך אין מדובר רק במערכת אחת ויחידה, נוספו לה מערכות נוספות כמו: בקרת יציבות אלקטרונית שמבטיחה ביצועי בלימה ושליטה כיוונית אופטימאליים, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לסיוע לזינוק בעליה ובלימת חירום אוטונומית שמתריעה לפני פגיעה ואף בולמת לפני התנגשות אפשרית. מערכות אלו כלולות בכל רמות הגימור ובכל סוגי המנוע (ידני או אוטומט).

 

ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו  NCAP(2017):

דירוג מבחן בטיחות רמת גימור סטנדרט: 3 כוכבים, הגנת ילדים: 64%, הגנה על הולכי רגל: 54%, הגנה על בוגרים: 79%, מערכות בטיחות: 25%.

דירוג מבחן בטיחות Safety Pack: 4 כוכבים, הגנת ילדים: 64%, הגנה על הולכי רגל: 54%, הגנה על בוגרים: 87%, מערכות בטיחות: 47%.

קיה פיקנטו מדורג באחד מהרכבים הנמכרים ביותר בתוכניות ליסינג פרטי והשכרת הרכב. מבוקש מאוד בקרב הצבא וגורמי הביטחון.

יונדאי i10

יונדאי i10 מצוידת במערכת 'מוביליי' המסייעת למניעת תאונות דרכים ו-6 כריות אוויר להגנה על הנהג והנוסעים בעת תאונה. בנוסף, מצוידת i10 במערכת בקרת יציבות (ESP) מתקדמת ובצמיגים רחבים לשם שיפור אחיזת הכביש.

היא מגיעה בגרסה אחת, בנזין 1.25 ליטר אוטומטית ובשלוש רמות גימור שונות אך מבחינת מערכות הבטיחות כולן נכללות בכל הגרסאות וגם שם נמצא מערכות כמו בדגמי רכב אחרים כמו: בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת בקרת יציבות, בקרת משיכה או מערכת לסיוע בעלייה.

קיה

 

ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו  NCAP(2014):

דירוג מבחן בטיחות: 4 כוכבים, הגנת ילדים: 80%, הגנה על הולכי רגל: 71%, הגנה על בוגרים: 79%, מערכות בטיחות: 56%.

שברולט ספארק

אמנם מבחני הריסוק האחרונים שנערכו לספארק בוצעו ב- 2009 אך לדברי אתר יבואן הרכב בארץ הספארק החדשה מגיעה עם אבזור בטיחותי רציני. מודל 2019 המחודש של שברולט ספארק, מכונית המיני הקטנה, מגיע לארץ כסטנדרט עם עשר כריות אוויר, התרעה קרבה וסטייה מנתיב מובנית ברכב וכן בלימת חירום אוטונומית. נסו למצוא פיצ'רים כאלה ברכב משומש ותגלו, שהם כלולים, אולי, בדגמי פרמיום בני שנה עד שלוש שנים, שעולים עשרות אחוזים יותר.

 

ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו  NCAP(2009):

דירוג מבחן בטיחות: 4 כוכבים, הגנת ילדים: 80%, הגנה על הולכי רגל: 71%, הגנה על בוגרים: 79%, מערכות בטיחות: 56%.

בנוסף לכך ניתן למצוא מבחני ריסוק נוספים שבוצעו על ספארק שנת 2016 על ידי ארגון הבטיחות האמריקאי (IIHS) שמדרג את רמת הבטיחות ברכב לפי 4 רמות ('גרוע', 'שולי', 'מקובל', או הרמה הגבוהה ביותר, 'טוב').

מבחינת הערכה כללית היא קיבלה את הציון הגבוה ביותר, ב- 15 מתוך 17 קטגוריות מבחני ריסוק היא קיבלה את הציון הגבוה ביותר.

מיני קופר

למרות מחירה הגבוה יחסית בהשוואה למכוניות מיני אחרות, המיני קופר מגיעה עם מערכות בטיחות מתקדמות שכלולות כבר בדגם הבסיס שלה כמו: בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית שכוללת זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק ועמעום אורות אוטומטי.

יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שמדובר ברכב מיני לכל דבר ועניין ואפילו אם הוא מעוצב כראוי לרכב פרימיום יוקרתי, עדיין מדובר ברכב מיני שרמת הבטיחות בו (באופן יחסי) נמוכה יותר.

 

ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו  NCAP(2014):

דירוג מבחן בטיחות: 4 כוכבים, הגנת ילדים: 73%, הגנה על הולכי רגל: 66%, הגנה על בוגרים: 79%, מערכות בטיחות: 56%.

פולקסווגן פולו

האם זה מוזר שכל יצרניות רכבי הפרימיום הן גם אלו שמדגמות את רכבי המיני שלהם בשלל מערכות בטיחות? אולי זה לא מקרי, הרי מחירי הרכב עולים גם בהתאם וזה נכון גם לגבי פולקסווגן פולו של היצרנית הגרמנית שנחשבת למכונית מעט יקרה יותר בהשוואה למתחרותיה בסגמנט רכבי המיני.

הפולו זוכה כיום לרמת בטיחות 6 מתוך 8 שנחשבת לגבוהה. בגרסת האוטומט ניתן לקבל מערכות בטיחות כמו: 6 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב דו גלגלי ועוד.

 ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו  NCAP(2014):

דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 85%, הגנה על הולכי רגל: 76%, הגנה על בוגרים: 96%, מערכות בטיחות: 59%.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיבור מול קהל
שפת גוף
דיבור מול קהל – האם הכל תלוי בשפת גוף?

דיבור בציבור יכול להיות משימה מפחידה, במיוחד עבור מי שחסר ניסיון או ביטחון עצמי. אמנם ישנם יסודות חשובים שתורמים לתרומה מוצלחת לדיבור מול קהל, כמו מתודה נכונה, תוכן השיחה והקוהרנטיות

צמחים טבעיים
מידע על שפת הגוף
ויאגרה למשתמש החדש

הוויאגרה הטבעית אותה משווקת חברת אקסטרה סייז מאפשרת לך לחוש כמו גבר אמיתי, ומבלי לצאת מהבית. כיצד ניתן לרכוש ומדוע מדובר בפריצת דרך? להלן כל הפרטים החשובים. ויאגרה טבעית –

אביזרי גריל ראשית
כללי
אביזרים שכדאי לקנות לגריל הגז שלכם

בשגרת חיינו אנחנו רצים ממקום למקום ולא באמת מוצאים זמן לנוח ולהיפגש עם חברים וקרובי משפחה, אך יש ימים, רגעים או שעות שאנחנו יוזמים לעצמנו מנוחה, עוצרים ונהנים עם חברים,

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן