שפת גוף – חזה

שפת גוף

שפת גוף זוהי שפה שאנו משתמשים בה בנוסף לשפה המילולית. שפת גוף מהווה כ80% בתקשורת הבין אישית ,כש20% האחוז הנותרים הם המילים שנאמרות וטון הדיבור.

כאשר אדם מדבר הוא עושה בדרך כלל באופן לא מודע ולא רצוני ,תנועות והבעות פנים שנקראים שפת גוף. שפת גוף היא הדרך בה הגוף מבטא את תחושותיו ורגשותיו האמתיים.

לעיתים קיימת סתירה בין המילים הנאמרות לבין הבעות פנים או תנועות הגוף של הדובר.

כיום ישנם מומחים רבים לשפת גוף ושפה זו היא שפה מובנת ,ניתן לפרש מה אומרת כל הבעת פנים או תנועה מסוימת.

כמובן שעם הבנת שפת הגוף החלו להשתמש בה כדרך נוספת להעברת מסר. למשל, אם נואם רוצה להעביר מסר נחרץ הוא יבקש ממומחה לשפת גוף להסביר לו אילו הבעות פנים ותנועות גוף לעשות כדי שדבריו ישכנעו או שהמאזין יאמין לדבריו ,גם אם אלו דברים לא אמתיים. פרטים נוספים ניתן למצוא בכתבה הבאה.

לפעמים אפשר לראות נואמים גדולים שלא עברו תרגול עם מומחה לשפת גוף והם אומרים דברים מסוימים וגופם משדר דברים שונים לגמרי. למשל אם מנהיג אומר שהוא מעריך מנהיג אחר ותוך כדי מגרד באפו ,הדבר מעיד על חוסר אמת .

לכן כל אדם שנואם נאום צריך להתכונן גם מבחינת שפת הגוף. כשאדם מתכונן לנאום הוא צריך לדעת שהדברים שיגיד הם רק חלק קטן מכלל הנאום ,הוא צריך לדעת לשלוט בשפת הגוף שלו.

שפת הגוף מתבטאת על ידי תנועות הידיים, הרגליים ,החזה, הראש והפנים .

חשוב לדעת שלרוב התנועות או התנוחות שמבטאות דברים בשפת גוף יכולה להיות סיבה אחרת שקשורה להרגל ולא קשורה למה שהדבר מבטא בשפת הגוף. אך ברוב רובם של המקרים התנועה או התנוחה יבטאו את שפת הגוף של האדם למשל אם אדם מסתכל בשעון בדרך כלל הדבר מעיד על שעמום ,פחד או חוסר ביטחון, אך ישנם מקרים שהאדם רק בודק מה השעה ואין סיבות נסתרות.

כיום ניתן ללמוד בקורסים בעלי כמה שיעורים באינטרנט להבין דברים בסיסיים בשפת גוף כמו למשל מתי הדובר מדבר אמת ומתי הוא משקר, אם אדם נוגע באף או משפשף ,או אם אדם מדבר ללא קשר עין הדבר מעיד שאינו מדבר אמת. מחירי הקורסים אינם עולים על מחירו של גריל גז פשוט ולכן הם מתאימים לכל כיס.

כיום משתמשים בניתוח שפת גוף בראיונות עבודה. אם אדם יושב בראיון עבודה ומשדר לחץ או עצבנות, הדבר חשוב למראיין ולכן חשוב לדעת דברים בסיסיים לפני ראיון עבודה, למשל, ידיים פתוחות מראות עניין ואמון.

אדם בריאיון עבודה צריך לשדר ביטחון לכן כדאי להקפיד לא להביט בשעון לעיתים תכופות, כדאי לשבת ברגליים פתוחות כדי לשדר פתיחות. יש להקפיד לא לנשוך שפתיים או לשים יד נעולה על הפה כי הדבר מעיד על חשש מעשיית טעות.

לעיתים המראיין מבין שפת גוף ושפת הגוף של המרואיין יכולה לשנות את דעתו של המראיין לטובה או לרעה.

אנשי עסקים, מרואיינים, מורים, מרצים, אנשים היוצאים לדייטים ועוד…

שפת גוף נמצאת בכל מקום בחיינו ואם רק נפתח את עינינו ונראה אותה היא תעזור לנו רבות.

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן