מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה

בכמה שנים האחרונות מושג חדש נכנס אל חיינו – יהלומי המעבדה. יהלומי המעבדה מהווים תחליף ליהלומים הטבעיים, וניתן למצוא אותם משובצים על מגוון רחב של תכשיטים. ליהלומי המעבדה קיימים יתרונות וחסרונות, ונשאלת השאלה מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה? למי מכם שלא מכיר את "היהלום החדש" – מוזמן לקרוא על כך במאמר הבא.

 

מה ההבדל בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה?

מיד נבין, כחלק מבדיקת ההבדלים בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה, מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה. בגדול, יהלום טבעי מיוצר בטבע בתהליך טבעי לחלוטין, ואילו יהלום מעבדה מיוצר בתנאי מעבדה.

כששואלים מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה חשוב לדעת שהחומרים הם דומים בין יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים, אולם קיימים ביניהם כמה וכמה הבדלים כמו מחיר, תהליך הייצור, החומר ועוד.

 

 

מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה?

יהלומי מעבדה, המשובצים גם הם, בדומה ליהלומים הטבעיים, במגוון תכשיטי יהלומים כמו שרשרת יהלום, טבעת יהלום, עגילי יהלום, צמידים ועוד, משמשים היום חלק בלתי נפרד מתעשיית היהלומים העולמית. כששואלים מאילו חומרים עשויים יהלומי מעבדה כדאי לדעת שהם עשויים מחומר גלם שמורכב למעשה ממעין זרעים – אבקה שיכולה לספוח אטומים של פחמן. ביחד הם מייצרים גביש שנוצר בתנאים של לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה.

בשיטת ייצור יהלומי המעבדה ניתן ליצור יהלומים רבים בזמן קצר, להבדיל מהיהלומים הטבעיים שלפעמים מיוצרים בתהליכים גם של עשרות, מאות ואלפי שנים.

 

מה המחיר של תכשיטים משובצי יהלומי מעבדה?

יהלומי המעבדה, להבדיל מהיהלומים הטבעיים, מיוצרים בתהליך מלאכותי שמאפשר ייצור רב, מדויק ומהיר של היהלומים. בעקבות העובדה הזו ובעקבות כך שבסופו של דבר לא מדובר ביהלומים טבעיים, ניתן למכור אותם במחירים משמעותית זולים יותר מאשר תכשיטי היהלומים הטבעיים.

בזמן שתכשיטים משובצי יהלומים טבעיים יכולים להגיע למחירים של 8,000 ₪, 10,000 ₪, 15,000 ₪ ולפעמים גם 50,000 ₪ ויותר, תכשיטים משובצי יהלומי מעבדה עומדים בדרך כלל על מחירים של 3,000 ₪, 5000 ₪ ועוד.

כשמדברים על הבדלי המחירים בין תכשיטים משובצי יהלומים טבעיים לבין תכשיטים משובצי יהלומי מעבדה חשוב לדעת שתכשיט משובץ יהלום טבעי בגודל מסוים יעלה מחיר של לדוגמה 15,000 ₪, תכשיט זהה לחלוטין המשובץ יהלומי מעבדה יעלה בסביבות חצי המחיר – לדוגמה 7,500 ₪.

 

למעשה תכשיטים משובצי יהלומי מעבדה נגישים לכולם

זה בהחלט נכון. תכשיטי יהלומים טבעיים הם בהישג יד של אנשים שיש להם אפשרות לרכוש אותם במחיר הגבוה שלהם, לעומת תכשיטי יהלומי מעבדה שנגישים ליותר אנשים בעקבות מחירם הנמוך יותר.

 

אז מה עדיף – יהלומים טבעיים או יהלומי מעבדה?

על השאלה הזו לא נוכל לענות באופן חד משמעי היות וכל אחד יש את הסטנדרטים שלו ואת החשקים שלו. אנחנו ממליצים לקרוא את כל היתרונות והחסרונות של כל סוג יהלום ולקבל החלטה בעצמכם.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שחור לבן
מידע על שפת הגוף
דני בן ה – 80 נותן עצות לגברים

דני, בן 80 ממרכז הארץ החליט כי הוא אינו רוצה לאבד את החשק המיני, כמו גם להגביר את הזקפה שלו – לאורך זמן. כיצד הוא החזיר את האש לחדר המיטות

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן