שפת גוף בריאיון עבודה

שפת גוף בריאיון עבודה

בשנים האחרונות מדברים אתנו הרבה על הקשבה, על לשבת מול אדם מסוים ולהקשיב למילים שהוא אומר, אך חשוב לדעת שגם הקשבה למילים של אדם מסוים לא תמיד תיתן לנו את כל המידע כמו שהוא.

כאשר אנחנו יושבים מול אדם מסוים ומדברים אתו, אנחנו מדברים עם הפה ובעצם מתכוונים להעביר מסר מסוים.

ישנן שיחות של הבהרה, שאנו רוצים להסביר לאדם מסוים דבר מה, ישנן שיחות של אהבה, בין בני זוג וישנן השיחות הרגילות שאנו מדברים אחד עם השני כשאנו רק עוברים ודורשים בשלום האחר.

בדרך כלל אם אנחנו מגיעים לשיחה רצינית אנחנו מכינים מראש את מה שנרצה לדבר עליו, אם מדובר בפגישה או בריאיון עבודה כמובן שאנחנו מכינים את התשובות מראש ולפעמים אנחנו אפילו מתאמנים מול המראה על מה שחשוב לנו להגיד.

אבל לדבר אולי החשוב ביותר בכל ריאיון עבודה אנחנו בדרך כלל בכלל לא מודעים – לשפת הגוף שלנו.

למעשה המראיין מקבל את הרושם הראשוני עלינו בשלושים השניות הראשונות שהוא רואה אותנו אפילו מבלי שהוא מודע לכך, מה שאומר שהמראיין יכול לחשוב עלינו דברים ששידרנו על ידי שפת הגוף שלנו מבלי שבכלל היינו מודעים לכך.

קודם כל חשוב לדעת שההתרשמות הראשונית שמראיין בריאיון עבודה מקבל עלינו מורכבת מהלבוש שלנו וממרכיבים חיצוניים שונים אבל בעיקר משפת הגוף שלנו.

 

מה זה בעצם שפת גוף?

שפת גוף היא למעשה כל מה שאנחנו משדרים חוץ מהדיבור המילולי. הבעות פנים, תנועות הגוף, אופן הליכה, מבטים ועוד. אם למשל אמן חושים שמופיע על קרוזים רוצה להתקבל לקרוז חדש – כדאי לו לשים לב אל שפת הגוף שלו.

כלומר, כשאנו אומרים שמישהו קורא את שפת הגוף שלנו אנו מתכוונים לרושם הכללי שהוא מקבל עלינו אפילו מבלי להקשיב למילים שאנו אומרים.

ההבנה שלשפת הגוף שלנו יש חלק מרכזי בכל מקום בו אנחנו נמצאים, יכולה להלחיץ אותנו לפעמים, אך אם נהיה מודעים לכך, נוכל להיעזר בשפת הגוף כדי לגרום למראיין בראיון עבודה להתרשם ממנו לטובה.

כבר מיום הלידה, משתמש האדם בשפת הגוף שלו כדי לתקשר עם העולם, עוד לפני שהוא יודע להביע את עצמו באופן מילולי, מה שאומר ששפת הגוף שלנו מוטבעת בנו ואנחנו משתמשים בה ונעזרים בה אפילו מבלי לשים לב.

ניקח לדוגמא, חוסר ביטחון, בדרך כלל כשאנחנו מדברים הטונים שלנו יהיו מותאמים למה שאנחנו מרגישים אפילו מבלי שנשים לב לכך, זאת אומרת אם אנחנו חוששים בכניסה לריאיון עבודה ואנחנו מברכים את המראיין לשלום, הוא מבחין בחששות שלנו מיד, בנוסף הגוף שלנו ממש מבטא את מה שאנחנו מרגישים, כשאנו מפוחדים אנחנו מכווצים יותר ומכונסים לתוך עצמנו.

לכן, אם אתם הולכים לריאיון עבודה כדאי שתהיו מודעים טרם הריאיון ששפת הגוף שלכם מהווה מרכיב מרכזי בקבלתכם לעבודה, כמובן בנוסף למלל שתדברו עם המראיין.

כדאי בעיקר לשים לב לתנועות הידיים ולטון הדיבור שלנו בעת הכניסה לראיון, לשדר מצד אחד ביטחון ומצד שני לא לשדר אדישות כדי שהמראיין יקבל עליכם את הרושם הנכון.

בהצלחה!

רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
רוצים לדבר איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן